Willow - StarStableOnline

Alla inlägg under augusti 2013

Av Willow Wolfbrooke - 31 augusti 2013 22:21

Helt galet asså o.o tidigare idag blev jag blondhårig! Och ytterligare ett snäpp fattigare. Men nu ska jag verkligen spara SC hädanefter xD Trivs iaf med min nya hårfärg, ovant men det blev lyckat & snyggt! :) Tack stylisterna i SGB! Köpte även ett par till benlindor i Fiskebyn, håller på med en outfit.

    '

//Fattiglappen Willow

Av Willow Wolfbrooke - 30 augusti 2013 23:22

Hehe ja så kan det gå. Lever praktiskt taget på JS nu då jag bara har 25 SC kvar, skärpning Willow! Men asså är så efter med dethär med höstutrusnting, så drog med mig Eddie till Silvergladebyn och köpte en vinter/höstjacka som jag velat ha ett tag. ^^ Lyckades till och med göra en höst/vinter outfit med plagg jag redan ägde + den nya jackan! :D


Riktigt nöjd med denna outfit faktiskt så den kommer nog användas flitigt! Längtar jättemycket tills snön kommer till Jorvik!


HÖST/ VINTEROUTFIT

Jag: Mössa: Silvergladebyn, handskar: Marleys, jacka: Silvergladebyn, ridbyxor: uppdrag,

ridstövlar: Silvergladebyn (?) 

 

Emeraldstone: Träns: Fort Pinta, (?) sadel: uppdrag, schabrak/filt: Silvergladebyn,

tränsdekoration: uppdrag, belindor: Fort pinta

 

 

/ Willow

Av Willow Wolfbrooke - 28 augusti 2013 16:47

Vad är det för mystiskt sken i Silvergladebyn?

Hejsan!
Något riktigt mystiskt försiggår i Silvergladebyn...

Nya uppdrag:
- Ett mystiskt ljus skiner i Silvergladebyn... Rid dit och prata med Rådsman och se om du kan ta reda på vad som händer med byn! För att kunna göra uppdragen måste du ha gjort uppdragen med de mystiska stenarna i Gyllenåsarnas dal och uppdragen när James har mardrömmar.

 

 

Ett mystiskt sken...

Vänliga hälsningar,
Star Stable-gänget

 

 Verkar som ett/flera spännande uppdrag! :D kan dock inte ta del av dem än, men snart så antar jag, längtar! :3

Stor hiss i alla fall!

 

 

Av Willow Wolfbrooke - 27 augusti 2013 08:00


Jag:

· Hjälm: Marleys · Tröja: Uppdrag · Ridbyxor: Uppdrag

· Stövlar: Marleys

 

Midnightspirit, Millie

· Träns: Firgrove · Sadel: Firgrove · Filt: Valedale

· Benlindor: Fort Pinta

· Tränsdekoration: Uppdrag (Trädgården i Vingården)

 

Av Willow Wolfbrooke - 26 augusti 2013 08:00

Har funderat lite på att påbörja en höstdesign till bloggen, känns som det är lite dags nu när det är mörka kvällar och kylan börjar smyga sig på en. Så kommer fixa en ny header i vilket fall, behövs ju verkligen när jag köpt Millie & Pepper, dom måste ju få vara med eller hur? ;) Lite nytt info & bilder om hästarna i menyn, ny profilbild då jag ändrat både hår och smink..


Planerar också att dra igång en "hösttävling" också i framtiden! Tänkte att man kunde vinna en länk i menyn med egen bild, även känd som "bildlänk" kan ju vara något. :)


Eller varför inte ha veckans Starstable blogg? Har sett att tex många simsbloggar har det så tänkte att varför inte göra så men med starstable bloggar i stället? c:


 

Kanske ska redigera lite fler bilder & ladda upp här, känns som jag tar typ samma bilder 24/7 från arkivet. xD

 

Av Willow Wolfbrooke - 25 augusti 2013 12:43

Igår bestämde jag mig för att lilla Minipepper skulle få äran att ha knoppad man! Många andra har även valt att knoppa deras ponnys man, och tycker dom blir så sjukt söta så kunde inte låta bli. Så jag och Pepper drog oss bort till Silvergladebyn/ Steves som låg närmast från Vingården och fick hjälp att knoppa sötnötens man för en liten summa sc.


Såhär blev resultatet:

Av Willow Wolfbrooke - 25 augusti 2013 00:15

Tog ut Millie på en liten uteritt för en stund sen. Red barbacka, mysigt! Millie skötte sig väldigt bra var lugn och harmonisk. Hon känns dock väldigt stor jämfört med mina andra hästar, särskilt om jag ridit Pepper innan haha! Så lite ovant att sitta på henne fortfarande. I alla fall vi red till Firgrove där det var väldigt stillsamt, tror jag bara såg en ryttares häst i hela byn! Hittade ett träns som jag letat efter som jag antagligen kommer att köpa imorgon hihi. Höstutrustning måste införskaffas snarast också, mer varma schabrak, höstjackor mm!


Vi tog också några små skutt vid firgrovebanorna, min prinsessa tyckte det var jättekul och gasade lagom på haha. 

 

 

 

Av Willow Wolfbrooke - 24 augusti 2013 19:30

Det är så sant det så! Ponnyerna har ju kommit, och idag köpte jag som ni kanske redan gissat en söt liten ponny, hade redan runt 200 SC, sen fick jag ju veckopeng idag och fick råd med ponnyn jag ville, ha nämligen den bruna. Färgen är jättefin, alla tecknen och som + så liknar den det holländska varmblodet hos Marley som jag är typ nerkärad i men som jag inte tycker om ansiktet på, så därav inget köp av den. Men ponnyn var som en miniatyr av den och fin i ansiktet så då slog jag till!


Min ponny heter Minipepper, är ljust brun, med fyra strumpor på benen och en liten bläs i ansiktet och med fluffig brun man & svans. Pepper som han kallas är rätt stor så jag passar ändå lagom på honom och han kommer nog att få hoppa rimliga hinder, köra lite frihetsdressyr mm! :) Han är rätt busig men sina 5 unga år, men kan vara rätt sammarbetsvillig när han vill. *host*


Det är ju även extra SC helg så köpte 500 SC, fick 1000 och köpte då min efterlängtade frieser som var med på min hemliga önskelista. ;) Jag hade grymt svår och välja men sen kom snälla Selena Flowerfall och hjälpte mig. Först tänkte jag köpa den friesern som skiftar i brunt, men tyckte hon var lik Eddie på nåt sätt med brunt i pälsen och jag är en sån dryg människa som helst ser att alla mina hästar i stallet är unika på sitt sätt och inte liknar någon av sina buddies. Så då blev det den fina kolsvarta friesern som skimrande i blått i solen,


namnet blev Midnightspirit. Jag är verkligen kär i henne, underbar att rida förutom när hon sätter sidan till och inte vill hoppa haha. Finare häst får man leta efter, underbar personlighet, Millie som hon kallas kommer jag träna med tillsammans i många olika moment.


Jag älskar mina små nya hästar haha! 


Jag vill också passa på att be om ursäkt för den kassa uppdateringen, men har börjat nian och vill verkligen sattsa på bra betyg nu, men lovar att uppdatera när jag har tid & inspiration till att blogga, vilket jag hade nu! Tack för att ni hänger kvar, ni är bäst! ❤


Willow Wolfbrooke

Hej, det är jag som är Willow, men kallas vanligtvis för Will/ Väderkvarnen. Jag bor just nu tillfälligt på Moorland tillsammans med mina tre hästar, Emeraldking, Midnightspirit & Babymaniac.

 

Här får ni ta del av mitt liv på SSO, läsa om mina hästar, ridpass, åsikts & random inlägg.

 

Hoppas ni ska trivas på min Starstable blogg, äldre läsare såsom nya läsare. :3

Och glöm inte att kommentera nåt innan du drar vidare.

Fråga mig något!

4 besvarade frågor

Mina hästar

Eddie är min "starthäst" och     ögonsten. Han är ett mörkbrunt jorvikiskt varmblod med svart man och svans och fyra vita halvstrumpor.

Eddies element är terräng,       men han gillar inte western       särskilt mycket. Annars är         han en oftast ganska lugn         häst, men blir lätt lite små       stressad när man tävlar.           Eddie är född 2000 och det       gör honom till stallets äldsta     häst.

Senaste omröstningen

Vilken färg ska Frostys benlindor ha?
 Röda benlindor
 Rosa benlindor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Mina arkiv

Senaste inläggen

Mina kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards